Brány, branky, závory, mříže
Brány a branky vyrábíme na zakázku podle požadovaných rozměrů. Níže uvedený text slouží k vysvětlení základních typů. Pro kalkulaci brány prosím použijte kontaktní formulář ka konci stránky nebo . Uveďte prosím výšku brány, šířku mezi sloupky, typ brány, požadovanou povrchovou úpravu a požadovanou výplň,místo realizace.
Samonosné posuvné brány
Nesená neboli samonosná vjezdová brána je jednokřídlá brána, pohybující se po pojezdových rolnách, kotvených do betonového základu. Brána je vedena válečky na pevně ukotveném ocelovém sloupku, který slouží zároveň jako
držák motoru automatického ovládání, kterým je brána většinou poháněna. Konstrukce brány je vyrobena z ocelových jeklových profilů 50x30 mm. Rám brány je možné dodat bez výplně, s dřevěnou výplní nebo s výplní z ocelových profilů - jekly, čtyřhran, kroucená pásovina apod.
Posuvné brány je možné doplnit sadou nadzemních nebo podzemních pohonů. Nabídku pohonů najdete v samostatné kapitole POHONY
Výhody a nevýhody samonosných bran
- jednodušší a levnější stavební příprava - není nutný betonový základ pod celou délkou brány
- téměř bezúdržbový systém
- minimální nároky na prostor za bránou
- nevýhodou je větší prostorový nárok ve směru odsunu brány - cca o 1/3 větší než je průjezdná šířka mezi sloupky
Pojezdové vjezdové brány s kolejničkou
Kolejničková vjezdová brána je jednokřídlá brána, pohybující se po kolejnici, ukotvené do průběžného základového pasu, vybetonovaného podél oplocení. Pohyb zajišťují dvě kolečka, osazené na spodním prfilu konstrukce. Brána je vedena válečky na pevně ukotveném ocelovém sloupku, který slouží zároveň jako držák motoru automatického ovládání, kterým je brána většinou
poháněna. Konstrukce brány je vyrobena z ocelových jeklových profilů 50x30 mm. Rám brány je možné dodat bez výplně, s dřevěnou výplní nebo s výplní z ocelových profilů - jekly, čtyřhran, kroucená pásovina apod.
Posuvné brány je možné doplnit sadou nadzemních nebo podzemních pohonů. Nabídku pohonů najdete v samostatné kapitole POHONY
Výhody a nevýhody kolejničkových bran
- prostor pro odsunutí brány stačí pouze o 10 cm delší než je průjezdní šířka
- levnější než sanonosné prány - cca 10 - 20% v závislosti na šířce
- nutný zásah do dlažby nebo asfaltu ve vjezdu
- v zimě je nutné odklízení sněhu, jinak jsou problémy s otevřením
- auto přejíždí přes kolejnici, kolejnice může vadit odtoku vody a úklidu
Křídlové vjezdové brány
Křídlovou bránu tvoří jedno nebo dvě křídla, ukotvená k betonovým nebo ocelovým sloupkům pomocí regulovatelných pantů. Křídla se většinou otvírají směrem dovnitř a je možné nainstalovat sadu pro automatické ovládání. Konstrukce brány je
vyrobena z jeklových profilů 50x30 mm. Rám brány je možné dodat bez výplně, s dřevěnou výplní nebo s výplní z ocelových profilů - jekly, čtyřhran, kroucená pásovina apod.
Dvoukřídllé brány je možné doplnit sadou nadzemních nebo podzemních pohonů. Nabídku pohonů najdete v samostatné kapitole POHONY
Výhody a nevýhody křídlových bran
- nižší cena konstrukce ve srovnání s posuvnými branami
- nevyžadují žádnou zvláštní stavební přípravu
- vyžadují manipulační prostor za branou a tím omezují prostor na parkování
- dlažba za branou nemůže mít větší spád
- v zimě je nutné odklízet sníh
- uprostřed křídel je nutné osadit doraz
- šířka brány je limitována únosností sloupků, brány se zpravidla vyrábějí s šířkou do 4 m
Vstupní branky
Vstupní branky neboli vrátka jsou alternativou dvoukřídlých bran. Branku tvoří jedno křídlo s šířkou 90 - 120 cm, ukotvené k betonovým nebo ocelovým sloupkům pomocí
regulovatelných pantů. Křídlo se většinou otvírá směrem dovnitř, součástí branky je dloupkový doraz, v případě požadavku je možné nainstalovat elektrický zámek. Konstrukce branky je vyrobena z jeklových profilů 50x30 mm. Rám brány je možné dodat bez výplně, s dřevěnou výplní nebo s výplní z ocelových profilů - jekly, čtyřhran, kroucená pásovina apod.
Povrchová úprava konstrukcí
Ideální povrchovou úpravou je žárové zinkování s nátěrem krycí barvou. Konstrukce je pochopitelně možné dodat bez nátěru, s nátěrem základní barvou, s nátěrem vrchní krycí barvou nebo je nechat v zinkovém provedení. Na povrchové úpravě závisí budoucí údržba a četnost nátěru bran a branek.
Kontaktní formulář
© 2019, UNISORT s.r.o. – všechna práva vyhrazena
Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek
Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na Profesionální CMS | SEO a internetový marketing